Fri fragt på alle lammeskind
100 dages returret
2-3 dages levering

Skindshoppen.dk Danmark A/S (”Skindshoppen.dk” eller ”Virksomheden”) ønsker at være en ansvarlig virksomhed, hvor kunder, samarbejdspartnere, leverandører og medarbejdere har tillid til, at Skindshoppen.dk behandler data ansvarligt. Skindshoppen.dk har derfor vedtaget følgende principper for at sikre etisk og ansvarlig behandling af data.

Skindshoppen.dk tilbyder private og professionelle kunder et stort udvalg af kvalitetsprodukter. I den forbindelse behandler Skindshoppen.dk en lang række oplysninger om virksomhedens kunder og samarbejdspartnere til brug for opfyldelse af blandt andet købsaftalerne.

1. Formål og baggrund

1.1. Formålet med denne politik er at beskrive, samt fastsætte Skindshoppen.dk’ standarder for dataetik. Det omfatter navnlig Skindshoppen.dk’ retningslinjer og målsætninger i arbejdet mod at behandle data ansvarligt, gennemsigtigt og etisk korrekt.

1.2. Virksomheders udbredte anvendelse af data, har skabt en større forpligtigelse for korrekt håndtering af dataene. Skindshoppen.dk behandler store mængder af data om virksomhedens B2B- og B2C kunder. Det er derfor vigtigt for Skindshoppen.dk, at vores kunder og samarbejdspartnere har tillid til, at Skindshoppen.dk behandler data etisk korrekt. Skindshoppen.dk’ dataetiske politik tydeliggør, hvordan virksomheden arbejder med dataetik og dataanvendelse.

2. Anvendelse

2.1. Skindshoppen.dk behandler data med henblik på at etablere og administrere kontrakter med kunder og leverandører. Data anvendes desuden til markedsføring i det omfang, hvor kunderne har givet samtykke hertil.

2.2. Politikken dækker områder, som går ud over de lovkrav, der er om beskyttelse af persondata. Politikken indeholder en etisk ramme for de hensyn, som skal indgå i Skindshoppen.dk’ anvendelse og udvikling af data.

2.3. Skindshoppen.dk’ politik for dataetik gør sig gældende for samtlige afdelinger i Skindshoppen.dk Danmark. Det omfatter Skindshoppen.dk Servicecenter, såvel som Skindshoppen.dk varehusene og Skindshoppen.dk’ webshop, hvor alle medarbejdere og ledere er forpligtede til at efterleve politikken.

3. Skindshoppen.dk’ dataetiske værdier

3.1. Skindshoppen.dk’ strategiske mål

Skindshoppen.dk’ strategiske mål for virksomhedens adfærd er at anlægge en til enhver tid ansvarlig brug af data, samt at skabe en gennemsigtighed i virksomhedens datahåndtering og dataudvikling. Skindshoppen.dk’ dataetiske adfærd skal bidrage positivt til kundernes tryghed, samt skabe forretningsmæssig værdi.

Det strategiske mål for virksomhedens dataetik tager afsæt i Skindshoppen.dk’ forretningsmodel og i virksomhedens værdier om ansvarlighed og kundeorientering. Disse værdier danner grundlaget for Skindshoppen.dk’ målsætning om etisk og ansvarlig behandling af data.

3.2. Skindshoppen.dk er en digitalt ansvarlig virksomhed

Skindshoppen.dk iagttager løbende de risicis og begrænsninger, der er forbundet med implementering af nye digitale løsninger. Skindshoppen.dk iagttager desuden altid princippet om dataminimering i forbindelse med implementering af nye digitale løsninger. Virksomheden behandler udelukkende oplysninger, som er nødvendige til varetagelse af formålet med indsamlingen af oplysningerne.

4. Metode og procesbeskrivelse

4.1. Transparant anvendelse af data

Skindshoppen.dk sikrer til enhver tid transparant anvendelse af kundernes data. Når Skindshoppen.dk behandler data til opfyldelse af en aftale eller til kundesupport, sker det på baggrund af kundens egne eller statistiske data, der vurderes at være direkte relevante for at varetage den enkelte kundes interesser bedst muligt.

Data tilvejebringes via forskellige kanaler og anvendes desuden til markedsføring, profilering og statistik, eksempelvis ved besøg eller foretagelse af køb på Skindshoppen.dk.dk, accept af cookies eller ved tilmelding til nyhedsbrevet. Her sikrer Skindshoppen.dk, at kunderne til enhver tid er bekendte med, hvilke data Skindshoppen.dk behandler i forbindelse med de enkelte aktiviteter.

4.2. Overførsel af data til tredjelande

Skindshoppen.dk overfører i visse tilfælde oplysninger til modtagere uden for EU/EØS. I forbindelse med overførsel af oplysninger til tredjelande, iagttages kundernes interesser. Forud for anvendelse af leverandører i tredjelande, foretages en risikovurdering, hvor det vurderes, hvorvidt leverandøren kan stille de nødvendige sikkerhedsforanstaltninger. Vurderingen sammenholder dermed det retlige grundlag med et etisk hensyn, der samlet skal sikre varetagelsen af kundernes interesser.

4.2.1. Alle mails udsendes via virksomhedens eksterne samarbejdspartner. I disse tilfælde overføres kundernes personoplysninger til en leverandør i USA, som udsender mails på virksomhedens vegne, herunder nyhedsbreve, samt mails med generel information. Skindshoppen.dk overfører følgende oplysninger i det omfang, hvor virksomheden har registreret disse: Navn, e-mailadresse, telefonnummer, adresse samt oplysninger om kundens køb og hvilket varehus, kunden har handlet i. Overførselsgrundlaget er standardkontraktsbestemmelser, som omhandlet i databeskyttelsesforordningens art. 46.

4.2.2. Oplysninger som indsamles via cookies, overføres efter omstændighederne til modtagere uden for EU/EØS. Der henvises i den forbindelse til Skindshoppen.dk’ cookiepolitik, som kan findes her: https://www.Skindshoppen.dk.dk/service/cookies-pa-Skindshoppen.dk-dk.